Underbara stress!

Har börjat acceptera att livet är så här. Livet som man lever bygger ihop sig med mer än vi kan ana eller kontrollera, man bygger mer eller mindre, vissa glömmer och märker inte av det, andra, som jag, tänker på ALLT på samma gång och måste verkligen koncentrera sig för att få lite focus. Vad är viktigast? Vad måste göras NU? Och trots att den frågan oftast har fyra starka svarstitlar flänger jag runt som en blå i jakt på en hög av färdiga, avklarade delar som jag kan skaka av mig. Lättnaden av en enda färdig detalj är enorm och jag vill sjunka ner i en fantasivärld och berömma mig själv för min fantastiska prestation. För att sen komma på att det fortfarande inte ligger något avklarat i "prioritet nr 1" högen.
Jag är som en löpare i två tävlingar på samma gång, den ena vinner jag hela tiden och den andra förlorar jag. Anledningen till att jag vinner det ena loppet jämt är för att det bara är jag som tävlar i det....

Djupa tankar från en ytligt skvättande och ibland dykande tankevärld. Rädda mig. : )


Kommentarer
Postat av: Emmy

Kolla in min blogg istället, och njut av dina barn! :)

2009-05-02 @ 10:05:27
URL: http://esterochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0